وارده به یزدفردا :وضعیت نانوایی ها در شهر یزد یکی از معضلاتی است که شهروندان یزدی را عاصی کرده و آنگونه که نانواها به مردم می گویند عدم اختصاص سهمیه مناسب آرد باعث شده تا زمان پخت نانوایی ها به ساعت 12 ظهر و 7 شب رسیده و بعد از این ساعت معمولا نانوایی ها تعطیل می شوند .

جالب است که بدانیم کیفیت نان در یزد  به درد بی درمان تبدیل شده و دیگر مردم هم عادت کرده اند و جالب تر اینکه تمام سوپری های یزد نان فروش شده اند تا لبنیات فروش!!!

گرانی نان که بعد از پرداخت یارانه چندین برابر شد ، دردی بود که کم کم به آن عادت کردیم ولی تعطیلی نانوایی ها را نمی دانیم چگونه باید تحمل کرد نانوایی ها قبلا در شیفت ظهر از 10 صبح تا 3 بعد ازظهر پخت داشتند  و الان ساعت 12 تنورشان خاموش می شود وشیفت شبشان هم به قبل از ساعت 7 عصر رسیده و پاسخ مردم هم کم شدن سهمیه آرد است .

به عنوان یک شهروند یزدی نفهمیدیم که در تولید گندم ،ایران خودکفا شده است و یا این کمبودها به تحریم ها مرتبط است  و مانده ایم  چند ساعت از وقتمان را صرف تهیه نان بکنیم .

قطعا متولیان تکذیب کرده و ما و شما را متهم به دروغ می کنند برای اثبات مطالبم نانوایی بربری بعد از فلکه دوم آزادشهر و نانوایی تنوری کارتن سازی و نانوایی لواش واقع در آزاد شهر سه مورد از مواردی است که کارگران خود را کاهش داده و بیشتر مواقع تعطیل هستند .

اینکه متولی نان و نانوایی چه کسی است ؟نمی دانیم ولی اینکه نان لواش کهنه تولید تهران را باید از سوپری ها تهیه کنیم را خوب میدانیم .

اینکه نان را چندین برابر قیمت قبل می خریم را نمی فهمیم  ولی سوزش نای و معده خود براثر خوردن نان بربری های ناقص در یزد را خوب می فهمیم !

اینکه آرد به تحریم ربط دارد یا به نظارت را نمی فهمیم ولی چند ساعت به دنبال نان دویدن  را خوب می فهیم !

اینکه استاندارجدید در حل معظلات جدی است یا نه را هنوز نمی فهمیم ولی اینکه استاندار می تواند مشکل نان را حل کند، خوب می فهمیم !

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا